En lille ugle - er tyve!


Min Owls 99 % færdig. Jeg mangler at hæfte ender og sy de små huller under armene sammen. Og en vask.

Den er for lille. Det var planen. Jeg regner med at passe den om små 7 kilo. Der er det sikkert forår og måske kan den erstatte forårsjakken...

Men der er enkelte ting, der irriterer mig: Stederne, hvor jeg lavede vendepinde for "dip the yoke", virker meget tydelige. Det må jeg jo næsten regne med, når nu garnet er så tykt, tænker jeg. Men det er lige hvor brysterne sidder - og det er bare uheldigt.

Så er der ind- og udtagningerne på rygtykket, der lige nu ikke er et problem, da sweateren sidder temmelig tæt, men jeg tror de bliver et problem, når jeg har tabt mig 15 kilo yderligere. Jeg kunne selvfølgelig have fulgt de mange Ravelers´ hjælpsomme noter, der beskrev rygstykket posede - men der var nu også mange projekter, der fungerede, som de skulle. Jeg synes at ind- og udtagningerne så så flotte ud dér omme på ryggen....

Og så sidste lille måske-men - jeg har et kort liv - altså med mine 165 cm skal der ikke mange cm til at dække bullen. Jeg har derfor strikket efter en forholdsvis kort sweater, men det bliver først rigtig tydeligt om det bliver godt nok, om 7 kilo´s tid. Ellers har jeg garn nok til at forlænge den, så det er ikke presserende.

Optur: Sweateren tager ikke længere tid, end jeg allerede har slået op til en ny i Cozy Wool fra Løvegarn. Der er ændringer - men det får sit eget indlæg.

2 kommentarer:

Bettina sagde ...

De der på forstykket irriterer også mig, og det er jo sådan noget, jeg først opdager/lægger mærke til, når jeg så får sådan en sag på. :(
Personligt er jeg meget glad for indtagningerne på ryggen, da jeg er ret svajrygget, så på mig sidder den egentlig rigtigt godt og de gør, at jeg for en gangs skyld ikke ser unødigt buttet ud.

Min er iøvrigt også strikket Cosy Wool. :o)

Irene sagde ...

Den er rigtig fin - din Owls-sweater! Måske skulle jeg også strikke én - nu hvor jeg har tabt mig:-) Jeg har strikket den som cardigan, men den er jo alt for stor nu.