Tæppet til Lillesøster


Så fik jeg endelig taget lidt billeder!! Tæppet, hæklet i Løve merciceret bomuld på hæklenål nummer 3, er blevet så fint. De nemme firkanter er syet sammen og tæppet måler 73x60 cm og vejer 304 gram. Lige stort nok til at svøbe Lillesøster i, når hun engang kommer ud til os. I mellemtiden hygger hun og jeg med hhv at sparke og snakke til hinanden. Her er linket direkte til mit tæppe inde på Ravelry.

Tiden har ikke været til de store hulmønstre, så dette tæppe har været perfekt at lave. 5 minutter mellem Videnskabsteori og Analysestrategier, ½ time mens Ivalo sov til middag og VUPTI så havde jeg lige pludselig et tæppe.
Eksamenerne bliver flyttet rundt - nu 3. gang er de flyttet, så min sidste eksamensopgave skal afleveres d. 4. Juni. Med termin d. 6. Juni, har jeg tjekket hvordan en evt. sygeeksamen foregår og jeg regner ikke med at gå over tid. Nå, vi må se - alt kan jo ske når Moder Natur bestemmer - og vi følger med, så godt vi kan.
Vi har absolut INGEN planer lagt i Bededagsferien - vi vil slappe af og nyde hinanden og jeg vil IKKE åbne en bog (med mindre det er en strikkebog) før søndag.
Min mor har set sig varm på et sjal strikket i Kauni, jeg har fundet en farvesammensætning med blåt i, lige som hun kan lide det. Inde på Ravelry fandt jeg så ud af at denne lille samling af opskirfter fra Interweave er gratis (i en kort periode) og lige der var så Swallowtail Shawl, som jeg ved at hun vil elske fordi der er Lilje-mønster i. Så den vil jeg lave til hende. Måske vil jeg allerede i denne weekend slå op til den!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

God ferie, det er den rigtig slags planer du har for den weekend. Fiiiint tæppe, jeg glæder mig til at se det og lillesøster, vi skal vel hænge ud i mosen med strik og barnevogne til sommer?


p.s. Hvad er det med humanister og planlægning? Vi flytter meget sjældent eksamen hos os efter datoen er offentliggjort...

Julia Zahle sagde ...

Du kan TRO vi skal hænge ud i Mosen med vores smukke døtre, Ulla! Og jeg må være dig svar skyldig med eksamensplanlægningen - godt nok er jeg humanist, men kan heller ikke se hvorfor der skal flyttes rundt på de der datoer hele tiden. I det mindste undskylder de det når det sker... :-D

Hvordan år det med Hr. Forsker?

Lise aka Pindsvinet sagde ...

Dejligt tæppe du har lavet. Det bliver lillesøster sikkert glad for :) Måske man skulle kaste sig over noget hækling en dag. Jeg er i øvrigt også glad for den lille samling gratis opskrifter fra Interweave, og især Swallowtail Shawl. Det skal nok på pindene på et tidspunkt.

Tina Mølgaard Andersen sagde ...

Sikken et sødt tæppe du har lavet, det bliver så spændende at følge jer og så den lille ny.

Rigtig god Bededagsferie.

Anonym sagde ...

Skønt tæppe! Og rigtig god miniferie.
:-) Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Sådan et lille bomuldstæppe er bare uundværligt - hvor ser det fint ud.

Og tak for linket; der fik jeg da lige scoret et par af de opskrifter, jeg "manglede" (hmmm).

Håber det fortsat går den rigtige vej med din mor.

KH Tina

HANNE sagde ...

Lækkert tæppe Julia, det skal nok blive brugt flittigt.
Du har travlt med en masse, håber det går godt med dine eksamener :)
Har i taget hul på dagene i kolonihavehuset??