Mit venstre øje har været lidt ømt i et par dage nu. Men i morges vågnede jeg med et meget hævet øje - vel at mærke kun det nederste øjenlåg er hævet... I kan tro, jeg ser sjov ud. Og nej, ingen billeddokumentation - I må bare tro mig, jeg ser virkelig farlig ud.

Jeg har haft det før, mange gange, og ved det går over igen. Et par dage uden make-up og masser af saltvandsøjendråber og jeg ser igen normal ud. Eller så normal, som jeg nu ser ud.

Ellen og jeg har hygget idag; hun rejser sig op af alting og jeg griber, når hun falder eller trøster, når hun er faldet. Hun sidder selv nu, kan vende sig om på maven uden stort besvær, kravler så lynhurtigt og er et stort smil. Det var ikke et øjeblik for tidligt at hun fik denne her til jul. Hun pludrer og yndlingslydende er lige for tiden dadadada og grøh. Hun kan sige "indianer-lyd", hvis man hjælper hende og er ligesom sin søster var i den alder - vild med mit strikketøj.

Og folkens, jeg har fået mig en ny lille bitte computer! En Asus Eee 1000 - den kan lige smides i tasken og vejer ingenting. Den er til universitetsbrug, da jeg har indset det nu engang er hurtigere for mig at skrive notater på et tastatur end med papir og blyant. Desuden kræver flere og flere fag at man har adgang til en computer og internettet. Alene i dette semester har vi bl.a været på Statens Arkiver og brugt Exel i undervisningen. Og alle de gange, jeg har haft vores "stationære" bærbar med derud, er det endt med hold i ryggen og blå mærker på skuldrene.

Det er det slut med nu - med min lille smarte computer, er jeg i sandhed blevet mobil.

Og nu står Ellen ved stuebordet igen, hun har styr på det dér og er slet ikke til at stoppe...!

1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

Du skriver så malende om din lille datter, at man kan se det hele for sig - og - ikke mindst - huske det igen :-)

Dine falske sokker er iøvrigt et genialt påfund :-)