05:20

... Der vågnede Ellen. Og det er OK, for jeg havde en god forventning om hun ville gøre det, så jeg gik forholdsvis tidligt i seng.

Ellen har nu overtaget Ivalos strubehoste, som på ingen måde virker falsk, men tvært imod ret ægte. Hun hoster, puster og hiver, det lille liv; der skal mere til at stoppe min lille Bulldozer, for hun leger, bygger, fjoller, møsser og tumler rundt som altid. En gang i mellem skal der lidt nus, kram og kys til - og det lidt længere tid ad gangen end normalt, men det nyder jeg ærlig talt.

Ivalo sover endnu - det kan hun gøre lige så lang tid, som hun vil. Jeg regner med ro dernede-fra indtil senest 7;30 - og så er jeg optimistisk. Og Ålen? Han får lov at sove lige så langt tid han orker, for han var sammen med Stylterne i går. Jeg ved ikke hvad tid han kom hjem.

Hvad blev det til med Pebbles?

Ulla og Laila: Jeg slår altid det dobbelte af de angivne antal masker op og strikker til jeg ikke gider mere eller jeg mener der er rækker nok til at kunne give en strikkeprøve, der er mest realistisk. Nej, jeg vaskede den ikke - da det er Merci og jeg ved at den bliver slasket i vask og at den skal tørretumbles for at blive "god" igen for så at blive "normal" i brug efter en halv times brug. Havde det været shetlandsuld, havde jeg vasket den. (Spørg lige Ålen om han synes det er tosset at bruge centrifugen kun for en strikkeprøve...)

Sanne: Jeg bruger dobbelt Merci, som giver en dejlig strikkeprøve med lige præcis den "luftighed", men fasthed, jeg synes der skal være i strik. Strikkeprøven er bestemt ikke stram, synes jeg.

Men jeg er glad for alle jeres erfaringer - det styrker mig i at min strikkefasthed ikke er helt ude i hampen! Jeg "plejer" at strikke et halvt nummer strammere end det er angivet i de fleste opskrifter. Jeg holder mig også til Merci til Pebbles, som jeg tager med til Fanø om kun 5 dage.

Desuden tager jeg kittet med til en vest med fra Tanterne - som Ann har designet og Hulkrus, som jeg har strikket ganske lidt på. En spand garn og alle mine strikkepinde, skal også med. Jeg har ikke besluttet mig for om rokken skal med, men der er klare udsigter til spindetid uden små-børns-afbrydelser.

I mellemtiden er Ivalo kommet ind til os og har proklameret hun synes jeg er dejlig at kramme med.

1 kommentar:

Pernille sagde ...

Det er skønt at kramme :)