Luksus Fiona

Der kom et afbræk i regnvejret, der vandede vores mosfyldte græsplæne i formiddags; ligesom jeg havde tid til at tage et par billeder af Ivalo og Ellens Fiona.


Strikket i størrelse 6 år med håb rigtig lang brugertid, er den endt helt perfekt - ja ligesom jeg havde regnet med. Ivalo har godtaget den med en forklaring på hvad en tunika er: Den er ikke lang nok til at være en kjole, men for lang til at være en bluse. Ellen kan faktisk også passe den - som en kjole med en anelse stor udskæring, men ikke så stor, at det ser forkert ud. Forudsat der ikke sker nogen uheld med den, er der mange års brug for pengene.

Jeg har har fulgt Sannes opskrift på nær ét punkt; den er strikket rundt i stedet for frem og tilbage.

Garnet er Rasmillas Luksusgarn, som er en let og lækker blanding af 75% uld og 25% silke, hvilket giver små farveforskelle i garnet, eftersom ulden og silken optager farven forskelligt. Jeg har brugt farverne 17 Solgul og 11 Post Rød. Hvis du vælger at købe garn hos Rasmilla, læg da mærke til at banderolerne er lavet, så de matcher garnets farve - en sans for detalje, der også går igen i Sannes velskrevne opskrifter og er et fingerpeg om Sannes perfektionisme.

Sanne tager hånd om een, når hun skriver sine opskrifter ned; for en meget intuitiv strikker som jeg, kan dette være en udfordring - men jeg lover at man ender med et lækkert resultat, når blot man følger opskriften.

Fiona er let som en fjer og har været rigtig hyggelig at sidde med - eliminationen af de mange vrangmasker har klart gjort den hurtigere færdig. Jeg købte garnet til messen i Middelfart og slog maskerne op samme aften.



3 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Den er bare flot!

Charlotte sagde ...

Den er rigtig sød - jeg er vild med den top:-) Dejlige solskinsfarver!

hjemmemortil9 sagde ...

SKØN!