Søndags-Åler

Mini-Åle, Lille-Åle, Fru Åle og Hr. Åle´s søndag i billeder.


Ivalo kom hen og sagde hun havde fundet noget spændende i græsset. Det var denne lille fugl, som jeg tror var en fugleunge. Den sad stille og bevægede kun hovedet, da vi gik tæt på. Jeg tror den enten er faldet ud af reden eller skubbet ud fordi den var syg. Uanset hvad, så var den væk næste morgen; om den mirakuløst er blevet reddet (Det tror Ivalo) eller om en af kvarterets katte har spist den (Det tror jeg) ved vi ikke.


Ålen kom hjem efter en tur i Rema. Han havde en gave med til mig. Crocs. (Eller hvad de nu hedder). Han mente at som den have-dame, jeg er, skulle jeg have sådan et par. Jeg kan komme på mange ting, jeg hellere vil, end at ordne have - men de er nu rare at have på, når vi tusser rundt derude.


Ellen er vores madøre. Specielt kød, er hun vild med. Er sikker på hun kunne spise dem her rå, hvis vi gav hende lov. Ivalo, derimod, hun er vild med grøntsager. Hun spiser grøntsagerne først og kødet, hvis vi minder hende om det er der. Om ikke andet, så er de ikke kræsne...


Vi fik dog bøfferne på grillen, som i øvrigt var årets første grill-aften. Jeg elsker at bo her.

Ingen kommentarer: