Jeg har købt mig en blok papirler. Nu har jeg set og hørt så meget om det - så det skulle da prøves. En lidt gummiagtig struktur, som jeg lige skulle vænne mig til - men slet ikke ringe at lege med. Jeg har lavet tre skyer og en flok regndråber, der alle sammen også kunne ligne bitte små næser. Det hele skal på et lille lærred - og så skal det gives væk til en helt særlig dame, jeg rigtig godt kan lide og som elsker hjemmelavede gaver. Jeg er også ved at lukke af på et tørklæde, som hun skal have.


Og så et af de ganske få gode billeder fra Frede Fup-koncert-dagen, hvor vi fyldte bilen med de bedste venner og drog til Amager for at blive endnu mere glade og for at få øregangen smut med Fredes gode stemme. Billedet er fra Ingolfs Kaffebar, hvor vi indtog aftensmaden inden vi gik mod Amager Bio, hvor Fredes legendariske koncerter bliver afholdt. Næste gang spiser vi et andet sted. Manden, der sidder ved siden af mig, hedder Jens og er en af mine yndlingspersoner.

Ålen er mangeårig fan af Frede Fup og har været med til et utal af koncerter med den aldrende mand. Man kan dog hverken se eller høre han holdt 50 års jubilæum i år - det var anden gang jeg nød musikken live - og jeg har allerede besluttet at vi skal afsted igen næste år. Aftenens bonus var at få en krammer af Marianne, der dansende og smilende nød aftenen lige så meget som jeg gjorde.


Juleaften var nogenlunde som den plejer. Vi fik and, medister, brune kartofler, ris a´la mande. Ålen og Svigerfar blev vidst glad for det ikke var dem, der fandt mandlen, da det var 2 små sæt med øjenskygge, læbestift og neglelak. Det var selvfølgelig heeeeeeeelt tilfældigt at det var Ivalo og Ellen, der vandt. Begge unger spiste helt op - og Ellen nåede endda helt om 3. portion. Hun havde helt glemt at der var dessert, så jeg hjalp hende med at finde mandlen da hun så helt frustreret ud efter 5 mundfulde. Mandelgaven skulle prøves med det samme - og begge piger var meget stolte af deres nye look.

Jeg har strikket Ivalos Pippi færdig - den er tør og alting og jeg ville egentlig have inkluderet billeder i dette indlæg, men det er just gået op for mig at jeg glemte at tage billeder af den!


1 kommentar:

Gitte sagde ...

skøn, skøn tøsevest :-)

Godt nytår til dig og dine.